Headquartered in Espoo, Finland, Golf GameBook has been making golf more fun since its inception in 2010. It is the digital scorecard that gives you a gallery of fans every time you’re on the golf course and a diary to store your golf memories – like a clubhouse in your pocket. Supporting 25 different game formats, Golf GameBook is the most effective and social way to keep score in golf, allowing golfers to connect and share live results, comments, photos and videos – no matter where they are, on and off the golf course. The Golf GameBook app is free to download for both iOS and Android.

Growth hacking golf hacker

We love golf. We love technology. We love the crossroads where these two elements come together. We’re for golfers, by golfers and our ultimate ambition is to enable people to experience golf like never before.

Golf GameBook is now in search of a growth hacker that can optimize our user journey’s and help us avoid some water hazards, stay away from OB signs and have a strong 9 hole finish on a tournament Sunday.

The job

As a growth hacker, you will form part of GameBook’s onsite operations team. Day to day work will evolve around guiding our users through our acquisition, retention and monetization funnels. This will require ability to analyze, optimize and implement the needed changes to reinvigorate the conversion rates. Sometimes this will involve creative ideation, at other times, tweeting, copywriting, graphic design, media buying or even testing out latest product versions during a round of golf (not as often as we’d like to). At GameBook, we believe the lines between marketing and product are blurry and an increasing amount of our staff operates in a space that’s in between these two entities.

The ideal candidate

Your background is not as important as your willingness to learn, grow and throw yourself out of your comfort zone. The right attitude, along with great team playing skills and a sense of humble confidence will enable you to excel within the team. Golfing interest is a plus but not a must. (We’ll convert you into a golfer once you’ve joined the team). Our product scope is global and we place high importance on overall diversity within the team. International experience, along with verbal and written language skills (especially Swedish and English) is a big plus. Work in the digital space/startup scene is ever evolving and although previous experience from this field is a plus, it’s not necessarily a must.

Yhteistyössä
Emma Saaranen
Project Coordinator
050 355 4142

Yritys, kysy lisää ohjelmasta!
Kiira Nuutinen
Project Manager
050 372 0524

Janne Länsisyrjä
Project Manager
040 543 1684

Tunnetko sopivan henkilön?
Suosittele sivustoa hänelle.

Yritysten kokemuksia

”Helppo väylä tuottaa taloon uusia osaajia, joiden avulla digitalisaatiota ja siitä saatavia hyötyjä voidaan vauhdittaa”

"Suomalaisissa yrityksissä on nyt vahva digitalisaation hyödyntämisen tahtotila. Isoja liiketoimintaan vaikuttavia muutoksia on käynnissä, ja nämä merkitsevät entisestäänkin kasvanutta digiosaamisen tarvetta kaikissa funktioissa ja kaikilla organisaatiotasoilla. Tähän mennessä olemme auttaneet yli 200 yritystä löytämään ja kasvattamaan uusia digiosaajia yhteistyössä Saranen Consultingin kanssa. Nyt käynnistyvässä Digital Excellence Academyssä on entistäkin laajempi koulutussisältö, joten voimme tukea toimisto- ja mainostajakumppaneitamme entistäkin laaja-alaisemmin tarjoamalla jälleen helpon väylän tuottaa taloon uusia osaajia, joiden avulla digitalisaatiota ja siitä saatavia hyötyjä voidaan vauhdittaa."

Googlen toimialajohtaja, Jonna Toikka

Osallistujien kokemuksia

Suosittelen: Elämän mullistava kokemus!

”Google Adwords Academy oli elämän mullistava kokemus. Olin juuri valmistunut Lontoossa brändijohtamisen maisteriksi, kun palasin Suomeen. Yllätyin, miten haastavaa oli saada töitä ja miten harva firma hyödynsi kaikista uusimpia brändäysoppeja ja digimarkkinointia. Ystäväni vinkkasi minulle AdWords Academystä, ja pakko myöntää: en ollut heti vakuuttunut. Perehdyin kuitenkin aiheeseen ja mitä enemmän luin, sitä enemmän vakuutuin ja innostuin.

AdWords Academy -ohjelman aikana huomasin, miten paljon asioita digimarkkinoinnin kenttä pitää oikeasti sisällään ja miten joka asialle löytyy omat spesifit osaajansa. Huomasin myös, että meidän AdWordsiläisten työtehtävät vaihtelivat paljon.

Itse pääsin innovatiivisen startupiin, Yoogaiaan Community Manageriksi. Pääsin tekemään kaikenlaista ja ennen kuin huomasinkaan tunsin jo olevani osa tiimiä. Jo ohjelman alussa minulle kerrottiin, että saan halutessani vakituisen työpaikan. Yrityksessämme moni asia ehti muuttua ja kehittyä puolen vuoden aikana ja koulutusohjelman loputtua minut palkattiinkin Suomen markkinointipäälliköksi. Nyt kun katson taaksepäin, en voi uskoa miten hyvin asiat menivät. Tottakai AdWords Academy ja harjoittelu vaatii kovasti työtä ja motivaatiota, mutta on vaikea keksiä millä muulla keinolla pystyisi luomaan yhtä mielettömän kontaktiverkoston ja saisi yhtä paljon ovia auki alalle. Suosittelen!"

Henriikka Raussi
Marketing Manager
Yoogaia Finland