Programmatic Marketing

Haluatko kehittyä digimarkkinoinnin ja ohjelmallisen ostamisen asiantuntijaksi? Ohjelmallinen markkinointi on koko ajan kasvava tapa ostaa mediatilaa. Se on vakiinnuttamassa asemaansa nyt Suomessakin ja tarve uudelle osaamiselle on suuri.

Digital Excellence Academy -rekrytoivassa koulutusohjelmassa useat yritykset etsivät 10 tulevaisuuden ohjelmallisen ostamisen ammattilaista Programmatic Marketing -koulutustrackin kautta.

Uusia osaajia ovat kouluttamassa ja rekrytoimassa mm. Kesko, Klikki, Relevant, Retime, Tulos sekä useat muut yritykset. Ohjelmallisen markkinoinnin osaamista tarvitaan laajasti niin digitoimistoissa kuin isoilla mainostajillakin. Yritykset etsivät ohjelman kautta uusia kykyjä mm. seuraaviin rooleihin:

  • Programmatic Specialist
  • Digital Media Planner
  • Digital Marketing Specialist
  • Web Analyst

Oletko sinä seuraava ohjelmallisen markkinoinnin supertähti?

Digital Excellence Academy soveltuu sekä työuransa alussa oleville vastavalmistuneille että jo kokeneemmille ammattilaisille. Soveltuvan taustan ohjelmaan tarjoaa mm. kaupallinen tai tekninen (korkeakoulu)tutkinto, ohjelmointi- tai analytiikka-osaaminen esim. koulutuksen/harrastuneisuuden tai työkokemuksen kautta tai kokemus markkinointi- tai media-alalta. Sinun ei tarvitse vielä olla valmis osaaja, sillä sinut koulutetaan tehtävään. Rekrytoiville yrityksille tärkeintä onkin motivaatiosi kehittää ammatillista osaamistasi ja kasvaa kysytyksi asiantuntijaksi hakukonemarkkinoinnin parissa.

Koulutusohjelma yhdistää työn ja korkeatasoisen koulutuksen mm. Googlen asiantuntijoilta

Rekrytoivassa koulutusohjelmassa sinun ja rekrytoivan yrityksen välille tehdään puolen vuoden koulutussopimus, jonka tavoitteena on työsopimus ohjelman jälkeen. Koulutusohjelmassa pääset heti mukaan rekrytoivan yrityksen käytännön projekteihin ja työtehtäviesi ohessa osallistut alan huippuasiantuntijoiden kattavaan koulutukseen. Jo yli 200 henkilöä on rekrytoitu uusiin tehtäviin meidän aiempien toteutusten kautta.

Kehittymisesi tueksi saat yhteistyössä Googlen kanssa suunnitellun koulutuspaketin digitaalisen markkinoinnin ja ohjelmallisen ostamisen avainasioista ja pääset opiskelemaan ohjelmallista markkinointia ”hands on” kokeneiden kouluttajien johdolla. Kouluttajina toimivat Googlen lisäksi alan parhaat asiantuntijat eri kumppaniyrityksistä. Koulutukset järjestetään pääkaupunkiseudulla 19.6.2017-19.12.2017 välisenä aikana.

Programmatic Marketing -koulutustrackiin sisältyvät mm. seuraavat teemat:

  • Introduction DoubleClick programmatic technologies
  • Ad Serving & DoubleClick Campaign Manager basics
  • Programmatic Buying & DoubleClick Bid Manager basics
  • Search campaign management with DoubleClick Search
  • Data-driven creatives with DoubleClick Rich Media
  • DoubleClick Campaign Manager advanced
  • DoubleClick Bid Manager advanced

Uusi työpaikka

Tuleva työpaikkasi voikin olla esimerkiksi digimarkkinointitoimistossa tai isolla mainostajalla. Uusia työntekijöitä etsivät yritykset ovat alansa edelläkävijöitä, joten tarjolla on mielenkiintoisia haasteita sekä kehitysmahdollisuuksia. Ohjelma tarjoaakin sinulle oivan mahdollisuuden päästä kehittymään käytännön työtehtävien parissa ja samalla kouluttautumaan ohjelmallisen ostamisen ammattilaiseksi. Ohjelman tärkeimpänä tavoitteena on työllistyminen kumppaniyritykseen koulutusjakson päätteeksi.

Voit hakea koulutusohjelmaan, mikäli olet tällä hetkellä työttömänä työnhakijana, irtisanomisuhan alaisena, määräaikaisessa työsuhteessa tai koulutustasi vastaamattomissa tehtävissä. Koulutuksen ajaksi sinun on mahdollista hakea työttömyysetuutta (ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea), johon sinulla on oikeus työttömänä ollessasi. Tämän lisäksi olet oikeutettu hakemaan myös kulukorvausta työ- ja koulutuspäiviltä.

F.E.C. (Further Educated with Companies) -koulutusohjelma

Työsuhteeseen tähtäävässä ohjelmassa yhdistyy tehokas työssä oppiminen ja laadukas koulutus. Ohjelma toteutetaan tiiviissä yhteistyössä Google Finlandin, ELY-keskuksen, TE-palveluiden ja rekrytoivien yrityksien kanssa. Ohjelma on suunniteltu sinulle, joka olet työtön tai työttömyysuhanalainen, määräaikainen työsuhteesi on päättymässä tai olet koulutustasi vastaamattomissa työtehtävissä. F.E.C.-ohjelman ajaksi tehdään koulutussopimus ja voit hakea ansiopäivärahaa, peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea sekä kulukorvausta. 

Yhteistyössä
Emma Saaranen
Project Coordinator
050 355 4142

Yritys, kysy lisää ohjelmasta!
Kiira Nuutinen
Project Manager
050 372 0524

Janne Länsisyrjä
Project Manager
040 543 1684

Tunnetko sopivan henkilön?
Suosittele sivustoa hänelle.

Yritysten kokemuksia

”Helppo väylä tuottaa taloon uusia osaajia, joiden avulla digitalisaatiota ja siitä saatavia hyötyjä voidaan vauhdittaa”

"Suomalaisissa yrityksissä on nyt vahva digitalisaation hyödyntämisen tahtotila. Isoja liiketoimintaan vaikuttavia muutoksia on käynnissä, ja nämä merkitsevät entisestäänkin kasvanutta digiosaamisen tarvetta kaikissa funktioissa ja kaikilla organisaatiotasoilla. Tähän mennessä olemme auttaneet yli 200 yritystä löytämään ja kasvattamaan uusia digiosaajia yhteistyössä Saranen Consultingin kanssa. Nyt käynnistyvässä Digital Excellence Academyssä on entistäkin laajempi koulutussisältö, joten voimme tukea toimisto- ja mainostajakumppaneitamme entistäkin laaja-alaisemmin tarjoamalla jälleen helpon väylän tuottaa taloon uusia osaajia, joiden avulla digitalisaatiota ja siitä saatavia hyötyjä voidaan vauhdittaa."

Googlen toimialajohtaja, Jonna Toikka

Osallistujien kokemuksia

Suosittelen: Elämän mullistava kokemus!

”Google Adwords Academy oli elämän mullistava kokemus. Olin juuri valmistunut Lontoossa brändijohtamisen maisteriksi, kun palasin Suomeen. Yllätyin, miten haastavaa oli saada töitä ja miten harva firma hyödynsi kaikista uusimpia brändäysoppeja ja digimarkkinointia. Ystäväni vinkkasi minulle AdWords Academystä, ja pakko myöntää: en ollut heti vakuuttunut. Perehdyin kuitenkin aiheeseen ja mitä enemmän luin, sitä enemmän vakuutuin ja innostuin.

AdWords Academy -ohjelman aikana huomasin, miten paljon asioita digimarkkinoinnin kenttä pitää oikeasti sisällään ja miten joka asialle löytyy omat spesifit osaajansa. Huomasin myös, että meidän AdWordsiläisten työtehtävät vaihtelivat paljon.

Itse pääsin innovatiivisen startupiin, Yoogaiaan Community Manageriksi. Pääsin tekemään kaikenlaista ja ennen kuin huomasinkaan tunsin jo olevani osa tiimiä. Jo ohjelman alussa minulle kerrottiin, että saan halutessani vakituisen työpaikan. Yrityksessämme moni asia ehti muuttua ja kehittyä puolen vuoden aikana ja koulutusohjelman loputtua minut palkattiinkin Suomen markkinointipäälliköksi. Nyt kun katson taaksepäin, en voi uskoa miten hyvin asiat menivät. Tottakai AdWords Academy ja harjoittelu vaatii kovasti työtä ja motivaatiota, mutta on vaikea keksiä millä muulla keinolla pystyisi luomaan yhtä mielettömän kontaktiverkoston ja saisi yhtä paljon ovia auki alalle. Suosittelen!"

Henriikka Raussi
Marketing Manager
Yoogaia Finland